Islamic Widget

About Me

Tuesday, December 21, 2010

Setelah sekian lama...

Ini sekadar cerita...

Ketika seorang wanita sedang 'facebook-ing'..tiba-tiba..ada seorang laki menegur dia di bahagian chat..
Maka berlakulah perbualan berikut...

L(laki): Salam

W(wanita): Wslm..

L: Apa khabar?
    Macammane belajar?

W: Alhamdulillah...
     Hurm..kenal ke?

L: SPM bile?
    Saya sentiasa mengenali awak..

W: SPM tahun depan..
      Kalau boleh tau..Ni siapa?

L: Tengok kat info sy..Tapi jangan dendam..

Setelah wanita tersebut melihat kepada photos laki itu..dan dia sangat mengenali laki tersebut..

W: Aku takde mase nak layan orang macam kau!

Dan setelah berpura-pura offline..wanita itu menghantar mesej ke Facebook laki tersebut..

'Apa kau nak dari aku?
Kenapa kau muncul dalam hidup aku lagi???'

Sakitnye...Deritenye...Malunye...

Laki tersebut adalah orang yang pernah bermaksiat dengannya...
Memang benar lelaki itu sudah berubah..
Tapi..sebagai wanita..amat payah untuk melupakan segala kenangan pahit...dan kesilapan yang telah dilakukan..
Allah...Manusia memang boleh berubah..

Tetapi sejauh mana istiqamah kita dalam perubahan?

Kenapa lelaki itu kembali?
Apa lagi yang diharapkan...?
Aku sebagai wanita...tidak mampu menanggung semua ini..
Aku insan yang mudah tergoda..sangat mudah..

Segala yang berlaku pasti ada hikmah yang tidak dapat kita jangkakan...

Allah...Ya Tuhan Yang Maha Mengasihani..Kau lindungilah kami dari bisikan syaitan..Jauhkanlah kami daripada zina dan segala perkara yang membawa kepadanya...

Amin~~~

1 comment:

  1. manusia selalu di uji.mungkin nie ujian daripada Allah.kesian perempuan tu.semoga dia tabah mnghadapi ujin nie :)

    ReplyDelete